فایل ترجمه

مرجع دانلود مقالات و فایل های ترجمه شده

فایل ترجمه

مرجع دانلود مقالات و فایل های ترجمه شده

پذیرش سیستم های ERP: آیا شفافیت اطلاعات مهم است؟ + اصل مقاله لاتین

پذیرش سیستم های ERP آیا شفافیت اطلاعات مهم است؟ چکیده تحقیق بر روی پذیرش سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) توجه زیادی را در حوزه سیستم های اطلاعاتی (IS) به خود جلب کرده است این مطالعه، پژوهش های قبلی پیرامون پذیرش ERP را با بررسی مستقیم و غیرمستقیم شفافیت اطلاعات بدست آمده که ماحصل پذیرش سیستم های ERP می باشد را توسعه می دهد بر اساس باز
دسته بندی مقالات ترجمه شده isi
بازدید ها 53
فرمت فایل docx
حجم فایل 485 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
پذیرش سیستم های ERP: آیا شفافیت اطلاعات مهم است؟ + اصل مقاله لاتین

فروشنده فایل

کد کاربری 237
کاربر

پذیرش سیستم های ERP: آیا شفافیت اطلاعات مهم است؟

Adoption of ERP systems: Does information transparency
matter?

?Adoption of ERP systems: Does information transparencymatter

چکیده

تحقیق بر روی پذیرش سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) توجه زیادی را در حوزه سیستم های اطلاعاتی (IS) به خود جلب کرده است. این مطالعه، پژوهش های قبلی پیرامون پذیرش ERP را با بررسی مستقیم و غیرمستقیم شفافیت اطلاعات بدست آمده که ماحصل پذیرش سیستم های ERP می باشد را توسعه می دهد. بر اساس بازبینی های وسیع اسناد قبلی درمورد مدل قبول تکنولوژی و تئوری اقدام منطقی، یک محل تحقیق پیشنهاد می شود. این مدل پیشنهادی توسط مجموعه 106 ERP معتبر می شود. نتایج این بررسی نشان می دهد که شفافیت اطلاعات بدست آمده از سیستم ERP تاثیرات مستقیم زیادی بر میزان مفید بودن آن، سهولت استفاده و تاثیرات غیر مستقیمی بر نگرش و پذیرش دارد. بعلاوه، میزان مفید بودن، کاملا واسطه ارتباط بین شفافیت اطلاعات و نگرش در مورد استفاده از سسیستم ERP می شود. این مطالعه ، میزان کنونی دانش ما از پذیرش سیستم های ERP و مزایای ایجاد کنندگان ERP و فروشندگان را در زمان تنظیم مدلهای تجاری آنها توسعه می دهد.

1.مقدمه

بسیاری از مطالعات تحقیقاتی به گسترش و استفاده از تکنولوژی های خاص اختصاص دارد. با این حال هیچ یک از چارچوب های کاری، مدلها و تئوریها به شکل کاملی توضیح نداده اند که چرا یک تکنولوژی قبول یا رد می شود. بعلاوه، بسیاری از تحقیقات فرض میکنند که پذیرش تکنولوژی، ارزشمند است و پس زدن سیستم های جدید، به مدیران در به کارگیری تکنولوژی های جدید با اصطکاک کمتر کمک میکند. در شکل خاص، مقاومت در برابر تکنولوژی اطلاعات (IT) ممکن است کارآیی کلی سازمان را بدلیل وجود مشتریان ناراضی کاهش دهد. خوشبختانه، میزان اقبال یا پس زدن IT کاربران ، اصلا درک نشده است.

IT به شکل وسیعی روی سازمانهای تجاری تاثیر دارد. سیستم های IT منجر به تغییر در رویه تجاری، مرتب سازی مجدد ساختار های سازمانی و شیفت شدن توان مدیریتی می شود. بعلاوه، به کارگیری IT ممکن است منجر به سطح بالاتری از شفافیت شود چرا که از به اشتراک گذاری داده و اطلاعات پشتیبانی می کند. کاربردهای IT مانند برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) پورتال اطلاعات شرکت (EIP) ، مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) و مدیریت زنجیره تامین (SCM) امکان اشتراک گذاری اطلاعات در میان فرآیندهای تجاری و زنجیره های ارزش را فراهم میکند. این و دیگر کاربردها، اطلاعات را جمع آوری ، کامپایل و توزیع میکند و لینک هایی را درمیان شرکای تجاری ایجاد میکند.

امروز حجم عظیمی از اطلاعات بین خریداران، فروشندگان و رقیبان مبادله می شود. این، اطلاعات را در سازمانهای دارای شبکه فعال، شفاف تر میکند. این شکاف، انگیزه این مطالعه است. بنابراین، هدف این مطالعه گسترش تحقیق قبلی و بخصوص مدل پذیرش تکنولوژی و ساخت مدل تحقیقاتی است که دارای شفافیت اطلاعات بعنوان یک فاکتور برجسته اثر گزار بر نگرش کاربر به سمت IT بوده و در سازمانهای تجاری استفاده شود. سوال تحقیقاتی که برای پاسخ دادن به آن تلاش میکنیم این است که : آیا میزان شفافیت اطلاعات بدست آمده روی میزان سودآوری، سادگی به کارگیری و نگرش درمورد سیستم های IT مانند ERP و نیز بعنوان یک نتیجه، اثر گزار است، آیا کاربران دارای نگرش مثبتی در ارتباط با استفاده از سیستم هستند و در نهایت آیا سیستم می یابد؟

بقیه مقاله به شکل زیر سازماندهی شده است. بخش بعدی یک خلاصه تئوریک از مدل های تحقیقاتی ارائه شده است. سپس متدولوژی تحقیق توضیح داده شده و به دنبال آن نتایج آورده شده است. در بخش آخر نتایج مطالعه بحث شده، نتیجه گیری و محدودیت های مطالعه تحقیقاتی ارائه می شود و مسیر تحقیقات آتی پیشنهاد می شود


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.